Xn 18, 33b-37
Naquel tempo, díxolle Pilato a Xesús:
- Es ti o Rei
dos Xudeus?
Xesús
respondeu:
- Dilo ti pola
túa conta ou dixéroncho outros de min?
Pilato
replicou:
- E logo son eu
xudeu? A túa xente e os sumos sacerdotes entregáronte a min: que fixeches?
Xesús
contestoulle:
- O meu reino
non é deste mundo; se deste mundo fose, os meus oficiais loitarían para que
ninguén me entregase aos xudeus; pero o meu reino non é de aquí.
Díxolle entón
Pilato:
- Logo ti es
Rei?
Xesús
respondeu:
- Tal como o
estás dicindo, eu son Rei: para iso nacín e para iso vin ao mundo, para dar
testemuño da verdade; todo o que está aberto á verdade, escoita a miña voz.
COMENTARIO
Celebramos hoxe a festa do noso encontro definitivo con Xesús, Rei e Señor
do universo. Nese momento final da nosa historia humana atoparán sentido todas
as vivencias: a nosa loita persoal por vencer o mal, a nosa entrega xenerosa a
prol dos demais, as nosas alegrías e tamén as nosas penas. O Señor recollerá
todo o bo, pouco ou moito, que fixemos: por cada acción boa, por pequena que
sexa, teremos unha recompensa de felicidade. Hoxe celebramos esta festa final
da humanidade, que nos ten que animar a comezar un novo ano de traballos na
tarefa da construción do Reino que Xesús soñou.
Na primeira lectura deste día, o Libro de Daniel presenta ao Fillo do Home,
a quen Deus dá un poder total e todos os pobos loarán e respectarán.
En relación con esta primeira lectura está o salmo 92, que rezamos hoxe. Nel
loamos a Xesucristo, que reina revestido de maxestade e cinguido de poder.
A segunda lectura forma parte do inicio do libro da Apocalipse. O autor
lembra que Xesús derramou o seu amor na Cruz por nós e agora é o «Príncipe dos
reis da terra e nos converteu en sacerdotes para Deus, o seu Pai».
En contraste con estas tres primeiras visións, no evanxeo, o breve diálogo
entre Xesús e Pilatos revela uns trazos que nos convidan a descubrir as
características do novo reino co que Xesús soña, características que coñecemos
os crentes e que refrescamos na nosa reflexión de hoxe.
Xesús di a Pilatos: «O meu reino non é deste mundo». Pilatos non
entendía que puidese haber un reino fóra do mundo coñecido e cunha estrutura
diferente aos reinos coñecidos. Con todo, aí quedaba a dúbida de que a proposta
do reino de Xesús puidese poñer en perigo a actual orde establecida. San Xoán
di precisamente isto: Hai outra forma de entender o mundo e de gobernalo.
O reino, do que Xesús é rei, é un reino baseado en relacións de irmandade
entre todos os homes. Deus maniféstase como o Pai de todos e Xesús é enviado ao
mundo como rei, fillo predilecto do Pai, para dar testemuño da verdade; e nisto
consiste precisamente o ser rei: «ser testemuña da verdade».
Trátase dun reino no que quen queira ser o primeiro ha de destacar pola súa
entrega e servizo cara aos outros; con especial solicitude cara aos pobres, os
máis humillados, os máis desamparados de entre os irmáns. Xesús destacará como
primeiro en dar a súa vida na Cruz. Tras el, os seus discípulos; tamén nós
estamos chamados a ser testemuñas da verdade, é dicir, chamados a dar a nosa
vida polos outros.
«Todo o que é da verdade, escoita a miña voz». Os reinos do noso mundo
están baseados na mentira, no engano, na extorsión, na estafa, na explotación
dos máis pobres e débiles, na humillación.
Así pois, no día de hoxe, o último día do ano litúrxico, meditamos no final
da historia humana de Xesús, que é tamén o final de nosa propia historia.
O proxecto do reino de Xesús soa a utopía, pero é unha visión clara e certa
do futuro que lle espera á humanidade, proxecto no que Xesús comprometeu a súa
palabra e testificou coa súa morte en cruz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario